Saturday, November 15, 2014

Jatuh Cinta dengan SCP


My 1st entry is about the most produk yg buat saya jatuh cinta sangat dengan Shaklee is Collagen Powder. 


Saya memilih SCP sebab ia mempunyai size kolagennya yang sangat-sangat kecil iaitu 1000dalton (utk penyerapan unggul dan efek yg segera), dilengkapi dgn klinikal studi, dan yg bestnya ia diperbuat dari 7 ramuan khas. Memang perfect iaitu eskstrak dari biji benih Camelia Japonica, ekstrak Pfaffia , dari kolagen ikan , ekstrak kekerangan ,Lactobacillius Acidophilus , Vitamin C dan Vitamin B.


Selain dari itu ia juga bersumberkan dari sisik iakan merah ( 4000mg = 1 sachet )

Ikan merah???  hehehe . Nak tahu tak kenapa Shaklee menggunakan ikan merah? 
Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan 5000m. Ikan biasa tak mampu nak hidup dalam laut yg bertekanan tinggi. jadi ikan merah ni antara ikan yg boleh menahan tekanan sehingga 20paun, bertelur dan hidup bebas dlm lautan dalam.. Maka ini menjadikan ikan merah sumber kolagen yg sangat lasak. Ciri2 ikan merah ni - sangat lasak dan elastik, kepaduan sel sangat tinggi, tinggi kapasiti dlm mengekalkan kelembapan, jisim molekul sangat rendah utk penyerapan unggul...



Refer gambar dibawah


Ikan snapper merah ini la yg bertangungjawab diatas kemulusan, ketegangan dan keanjalan serta kemudaan kulit sesiapa yang consume collagen powder dari Shaklee ni.


Selain dari sisik-sisik ikan snapper yang dibuat collagen , daging ikan ini boleh juga dibuat masak merah or kari. Yummy...!!! 



Berikut secara ringkas fungsi2 setiap ramuan tersebut:
  • Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
  • Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata
  • Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen
  • Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
  • Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,
  • Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
  • Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

Pendek kata, ia pilihan tepat bagi saya kerana Shaklee Collagen Powder memberikan keanjalan, penghidratan dan antioksidan.



Info tambahan

Tahukah anda SCP dilengkapi dgn asid hidraulik utk mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 Liter air. 
menarik bukan ? sesuai utk saya yg tak dapat nak telan bergelen-gelen air sehari hihi.. Kalau sesiapa nak rasa kulit lembap sentiasa, amalkan masker kolagen dan minum segelas sehari, kesan yg sangat cepat dan memang menakjubkan



# Untuk tempahan dan mendapatkan khidmat konsultasi boleh hubungi saya di snow_drop_daisy@yahoo.com @ 019-2682582


# Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendianose apa jua penyakit.Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.




See Good Be Good Do Good
Salam Sayang
Ibu Auni Ardini
JajaHamzah





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Di atas Komen Anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...