Thursday, February 5, 2015

Ostematrix Untuk Lelaki Macho

Hahahaha , terkesan tak dengan tajuk macam tu ?

Seperti yang kita tahu kan , kaum-kaum adam ini memang payah sangat nak makan suplemen, diorang ni kebanyakannya ingat isteri-isteri diorang ni makan suplemen nak cantik la , nak kurus la , nak nampak mudala , padahal diorang ini tak tahu ada 1001 kebaikan / benefit yang kita dapat kalau kita konsisten consume suplemen ni . Bukan ke PREVENTION IS BETTER THAN CURE ?

Berbalik pada cerita Ostematrix ni tadi , meh saya explain sikit pasal Ostematrix ni.



OSTEMATRIX Shaklee adalah salah satu contoh produk kalsium yang ditambah dengan Vitamin D dalam satu kapsul ia juga mengandungi MAGNESIUM .

Kita baca apa fungsi Vitamin D ni :

Vitamin D, salah satu vitamin larut lemak yang mempunyai sifat sifat sebagai vitamin dan hormon, yang diperlukan untuk penyerapan dan penggunaan kalsium dan phosphorus. Ia juga perlu untuk tumbesaran, dan penting terutamanya untuk tumbesaran tulang dan gigi yang normal pada kanak-kanak. Ia mencegah daripada otot menjadi lemah dan ia terlibat mengatur denyutan jantung. Ia juga penting dalam pencegahan dan rawatan kanser kolon, osteoarthritis, osteoporosis, dan hypocalcemia, meningkatkan imuniti, ia juga perlu untuk fungsi tairoid pembekuan darah yang normal.

So boleh fahamkan? fungsi Vitamin D dalam Ostematrix adlah untuk menggalakan penyerapan kalsium ke dalam tulang , barula kita boleh guna 100% kalsium yang kita telan ni untuk tubuh badan kita,baru efektif orang kata .


Fungsi Magnesium pula ialah :

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, ia turut memainkan peranan penting dalm prosesan tenaga dalam sel , Ia dapat mempengaruhi tahap tenaga keseluruhan kita , so bila magnesium ni tidak mencukupi , pengeluaran tenaga adalah terhad dan kita akan letih . Pasal tu magnesium ini penting untuk mengekalkan tenaga yang kita perlukan.

Magnesium juga penting untuk mengawal paras kalium dan untuk fungsi kelenjar adrenal;kedua-duanya adalah penting untuk mengekalkan tenaga yang tinggi.






Suplemen Kalsium yang bagus dan terbaik mestilah lengkap bersama Magnesium.

Sebab apa? Sebab bila kita consume kalsium tanpa adanya magnesium , ianya boleh mengakibatkan kalsium terkumpul di bahagian-bahagian tertentu dan bukannya pada tulan . so ianya akan meningkatkan risiko batu karang , artritis , penyakit jantung koronari dan strok , Jadi berhati-hati semasa membeli , tak salah kalau nak cuba jenama lain di luar , tapi pastikan mesti combine dengan magnesium ye , ( kan rugi kena beli 2 jenis ) hehehehe

Amalkan pengambilan OSTEMATRIX setiap malam sebelum tidur dan awak akan rasa FRESH bila bangun pagi esok , terutama pada mereka yang bekerja tidak tentu masa dan sering travel 







# Untuk tempahan dan mendapatkan khidmat konsultasi boleh hubungi saya di snow_drop_daisy@yahoo.com @ 019-2682582


# Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendianose apa jua penyakit.Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.


See Good Be Good Do Good
Salam Sayang
Ibu Auni Ardini
JajaHamzah





 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Di atas Komen Anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...