Sunday, April 12, 2015

Bakar lemak dengan Leucine

Bakar Lemak Dengan Leucine


Leucine adalah yang paling banyak dikenali sebagai makanan tambahan untuk membantu pertumbuhan otot. Tetapi ramai tidak tahu bahawa Leucine memainkan peranan penting dalam pembakaran lemak. Walaupun kebanyakan orang yang ingin menurunkan berat badan cenderung untuk memberi tumpuan terutamanya kepada pengambilan kalori, terutamanya dari segi berapa banyak lemak yang mereka makan setiap hari, lebih banyak penyelidikan adalah mengesahkan kepercayaan bahawa jumlah protein (dan leucine) dalam diet anda boleh menjadi faktor penting di sebalik kejayaan penurunan berat badan.


Leucine merupakan asid amino yang tidak boleh dihasilkan dalam badan. Leucine mesti diperolehi melalui makanan. Ia memainkan peranan penting dalam penyelenggaraan dan pembaikan otot dan mencegah pecahan protein otot semasa senaman. Leucine boleh membantu badan untuk menggunakan pengambilan protein yang lebih baik yang seterusnya membantu dengan penurunan berat badan dan pembakaran lemak.

Bagaimanakah Leucine membantu dengan penurunan berat badan?

Kajian telah mendapati berikut diet yang tinggi protein (terutama Leucine) dan rendah karbohidrat, adalah satu cara yang berkesan dan selamat untuk mengurangkan berat badan. Leucine merupakan asid amino penting yang tidak boleh dibuat oleh badan manusia. Leucine oleh itu mesti diambil melalui makanan seperti roti gandum, beras perang, kacang, atau makanan tambahan.

Salah satu fungsi utama Leucine adalah untuk membantu mengekalkan tisu tanpa lemak. Ini adalah penting untuk mengurangkan berat badan. Leucine bekerja secara langsung untuk mengelakkan kehilangan otot semasa penurunan berat badan. Apabila kita mengamalkan diet tinggi protein diet yang tinggi dalam Leucine, oleh itu, sebahagian besar berat badan anda kehilangan lemak, bukan otot.



Bolehkah kita menyimpan otot dan kehilangan lemak dengan Leucine?

Ramai orang kehilangan otot apabila mereka mengurangkan berat badan. Ini tidak sepatutnya berlaku kerana ia memberi kesan dalam jangka masa panjang. Walaupun anda boleh mencapai penurunan berat badan yang cepat dengan cara ini, ia datang pada kos yang besar. Kehilangan otot melambatkan metabolisma anda supaya ia tidak dapat dielakkan bahawa anda akan mendapat kembali berat badan dengan cepat, biasanya diiringi oleh beberapa kilogram lemak anda tidak mempunyai sebelum anda kehilangan berat badan.

Ia bukan sekadar cukup untuk makan banyak protein sepanjang hari. Badan anda tidak akan dapat menggunakan protein yang anda makan itu melainkan jika anda mengambil Leucine cukup sebagai sebahagian daripada diet biasa anda.


CINCH MIX SHAKLEE juga diperkaya dengan LEUCINE. Ianya sangat penting untuk memelihara otot, meningkatkan  metabolisma dan membakar lemak.
Jom bakar lemak dengan leucine










Salam Sayang 
Ibu Auni Ardini


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Di atas Komen Anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...