Tuesday, May 5, 2015

Omega Guard Shaklee Menghakis???

AGAIN ? OH MY......


Badan kita bukan polisterin sayang ....

Saya terangkan serba sedikit ...

Suplimen minyak ikan Omega 3 yang biasa, hanya melalui hanya satu proses penyulingan yang ringkas (simple process of distillation) untuk memisahkan minyak ikan asli (crude oil) daripada bahagian ikan yang lain serta membuang segala bendasing / impurities.


Dalam bentuk yang ‘kompleks’ itu, asid lemak Omega 3 tidak dapat mencairkan / melarutkan polisterin dengan mudah walaupun dibiarkan lama.

Malah sebahagian polisterin tersebut pula yang leach out masuk ke dalam minyak tersebut. Oleh sebab itu, pegawai kesihatan selalu menasihatkan supaya tidak menyimpan makanan yang mempunyai asid lemak ke dalam bekas polisterin terutamanya jika makanan tersebut masih panas.

Suplimen minyak ikan yang berkualiti tinggi melalui proses penyulingan molekul kedua (double molecular distillation). Ini akan membuang saturated fats dan bahan selain asid lemak Omega 3.

Penyulingan ini akan menghasilkan minyak ikan yang lebih tulen dan membuang lebih banyak bahan tercemar seperti merkuri dan logam berat yang lain yang terdapat dalam ikan tersebut. Oleh sebab itu, suplimen minyak ikan yang melalui ‘double molecular distillation’ bukan sahaja lebih terjamin kebersihannya, malah mengandungi lebih kepekatan asid lemak Omega 3. Manfaat yang berganda untuk kita tentunya.

Secara mudahnya, asid lemak Omega 3 yang LEBIH ASLI pastinya dapat melarutkan polisterin dengan lebih pantas.



FAHAM kan?

Ada berita baik untuk anda. Omegaguard Shaklee tidak melalui Double Molevular Distilation, tapi Triple Molecular Distilation. Disuling 3 kali bagi menjamin tahap kebersihatan yang optimum dan keselamatan yang maksimum bagi pengguna Omegaguard Shaklee.



SO SECARA RINGKASNYA

Polisterin ada struktur yg hampir sama dgn lemak.. sebab tu byk test produk yg membakar n mengurai lemak menggunakan polisterin untuk menunjukkan kesan produk berkenaan

Cepat nya tindak balas OMEGA GUARD bermakna betapa BERKESAN DAN EFEKTIF nya ..





Salam Sayang
Ibu Auni Ardini
Jaja Hamzah

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Di atas Komen Anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...