Wednesday, February 25, 2015

2 cara Hilangkan Enzema


Ekzema Dan Cara Mengatasinya


Hari ini saya nak cerita tentang masalah ekzema yang biasanya berlaku pada bayi yang berumur 2 hingga 6bulan. Selalunya bayi semakin membesar, ekzema akan pulih dengan sendiri. Tetapi ada juga beberapa kes ia masih berlarutan sehingga dewasa.



Ekzema terbahagi kepada 2 iaitu Ekzema Akut dan Ekzema Kronik. 

Tanda Ekzema Akut pipi akan merah seperti radang. Orang tua kata Kurap Susu
Manakala tanda Ekzema Kronik kulit akan menjadi kering, berair dan bersisik. Ekzema Akut berpotensi menjadi kronik jika tidak dirawat. Punca terjadinya Ekzema adalah melalui faktor dalaman dan luaran seperti keturunan, ada masalah ekzema yang berlaku dikalangan keluarga. Faktor luaran seperti asap rokok, udara kotor, bahan kimia, cuaca, hama, dan kosmetik. Ekzema boleh dikawal dan dikurangkan.

Mealshakes & Herbal Blend  adalah cadangan yang saya syorkan sekiranya anak anda mengalami Ekzema yang berlarutan.



Mealshake merupakan sumber protein yang lengkap dan mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh. Bancuhan Mealshake boleh diminum untuk sarapan pagi yang enak dan mudah.







Herbal Blend pula adalah krim yang melegakan dan diuji secara klinikal untuk melembutkan kulit termasuk kulit kasar dan kering. Dirumus dari ekstrak tulin herba semulajadi yang menyegarkan seperti Sej, Horse Chestnut dan Yarrow dan Rosemary.






Untuk tempahan dan mendapatkan khidmat konsultansi boleh hubungi saya di snow_drop_daisy@yahoo.com @ 019-2682582

#  Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi diilaman ini bukan bertujuan untuk merawat , mencegah , mendiagnose apa jua penyakit .Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan 


See Good Be Good Do Good
Salam Sayang
Ibu Auni Ardini
JajaHamzah






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Di atas Komen Anda :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...